Wydarzenia
Wieczorny - stacjonarny - kurs mindfulness || od 25.10.
Zapisz się

Wieczorny - stacjonarny - kurs mindfulness || od 25.10.

Serdecznie zapraszam Cię do udziału w 8 tyg. przygodzie jaką dla wielu uczestników jest kurs uważności. W jego trakcie uczymy się rozpoznawać panujący w nas zgiełk, wyciszać i otwierać na głos naszego serca i piękna świata.

8 tyg. kurs uważności pomaga:

• zwolnić :)
• wyciszyć pędzący umysł
• zmniejszyć napięcie fizyczne i emocjonalne
• lepiej poznać własne ciało, jego reakcje i potrzeby
• lepiej poznać własny umysł i jego nawyki oraz uczyć się z nimi umiejętnie postępować
• łagodniej przechodzić przez sytuacje dla nas trudne i stresowe
• nawiązać bardziej życzliwy kontakt z samym / samą sobą
• zadbać o poziom własnej energii i rozważniej planować
• budować głębsze relacje z innymi w oparciu o życzliwość i pełnię obecności

Zapraszam Cię serdecznie, jeśli:

• pragniesz lepiej radzić sobie ze stresem i natłokiem myśli
• Czujesz potrzebę większego spokoju i harmonii w swoim życiu
• Pragniesz lepiej poznać swoje schematy postępowania i wzorce myślenia
• pragniesz podejmować bardziej świadome decyzje
• Potrzebujesz zwolnić, ale nie wiesz jak
• Chcesz nauczyć się tego, jak pełniej i życzliwiej być ze sobą
• Doskwiera Ci natłok myśli, bezsenność, lęk ból
• Pragniesz nawiązać bardziej życzliwą relację ze sobą
• Ciekawi Cię praktyka uważności i to, co może wnieść w życie
• Chcesz nauczyć się medytować
• Masz w sobie gotowość do udziału w kursie przez min. 6 spotkań oraz codziennej praktyki przez 30-40 minut, bo wiesz, że wszelkie trwałe zmiany wymagają czasu i zaangażowania :)

CZAS TRWANIA:

8 tygodni, spotykamy się 4 razy co 2 tygodnie na 3.5 godziny.

konczymy 5h Dniem Uwaznosci /data wkrotce/ udzial w DU jest dobrowolny



GODZINY: 16:00 - 19:30

MIEJSCE: studio jogi Not Another Yoga Studio, Postępu

ZAPISY - trwają do wyczerpania miejsc :)

odbywają się przez recepcję NAYS lub stronę: www.przestrzen.mindfulness.pl

oraz mailowo: przestrzen.mindfulness@gmail.com

O udziale w kursie decyduje wpłata zaliczki i rozmowa (telefoniczna podczas której wspólnie sprawdzamy, czy kurs jest w stanie odpowiedzieć na Twoje potrzeby. Rozmowa odbywa się z Moniką Wądołowską prowadzącą zajęcia.

MASZ PYTANIA, WĄTPLIWOŚCI? SKONTAKTUJ SIĘ Z PROWADZĄCĄ :)

660 783 816
przestrzen.mindfulness@gmail.com

KOSZT UDZIAŁU:

990 zł przy zapisie do 26 wrzesnia
1100 zł przy zapisie do konca wrzesnia
1200 zł przy zapisie w pazdzierniku

Miejsce w grupie gwarantuje zaliczka w wysokości 250 zł. Zaliczka jest zwrotna tylko w syt. gdy wydarzenie się nie odbędzie z przyczyn organizayjnych oraz w przypadku przeciwwskazań do udziału w kursie.

COVID - INFORMACJE ORGANIZACYJNE

zajęcia odbywają się w formie stacjonarnej

sala jest duża - mieści około 25 osób, ze względu na sytuację wirusową limit osób to 10 miejsc abyśmy zachowali bezpieczną odległość :) zapewniamy podstawowe środki higieny oraz dezynfekujące. Jeśli sytuacja w Polsce zmieni się kurs zostanie przeniesiony do przestrzeni internetowej. Na kurs zapraszamy osoby zdrowe. Proszę o zapis osoby, dla których zmiana warunków stacjonarnych na on-line - w przypadku takiej konieczności - jest akceptowalna :)

Kurs prowadzony będzie przez Monikę Wądołowską - psycholożkę
certyfikowaną trenerkę uważności (Breathworks, Manchester, UK) pod regularną superwizją i rekomendowaną przez Polskie Towarzystwo Mindfulness: http://mindfulness.com.pl/

DODATKOWE INFORMACJE

W trakcie kursu wspólnie będziemy kształtować nowe umiejętności sprzyjające naszemu dobrostanowi oraz wzbogacać swoją wiedzę o to czym jest uważność i w jaki sposób jej rozwijanie przyczynia się do redukcji stresu oraz cierpienia w naszym życiu i wokół nas.

Odpowiemy sobie także na pytania o to, w jaki sposób:

• działa umysł w sytuacjach stresowych i przyczynia się do wzrostu cierpienia, bólu i napięcia w życiu
• praktykować uważność w atmosferze życzliwej ciekawości
• wnosić w swoje życie więcej równowagi poprzez lepsze
poznanie siebie oraz uczenie się tego jak świadomie (zamiast automatycznie) reagować na to, co się dzieje
• lepiej radzić sobie z bólem i zmęczeniem, które często są odpowiedzią organizmu na stres
• żyć bieżącą chwilą i odnajdywać w niej przestrzeń na wybór
• zyskiwać większą świadomość siebie, swojego ciała i oddechu
• pozostawać aktywnym fizycznie respekując granice swojego ciała

OPIS ZAJĘĆ

Zajęcia mają charakter praktyczny i odbywają się co tydzień przez 8 tygodni. Każda sesja trwa ok 2 godzin. Uczestnicy otrzymują wiedzę merytoryczną oraz czerpią z własnego doświadczenia i osobistej praktyki. Zajęcia odbywają się w grupie do 12 osób. Nie stanowią terapii ani psychoterapii, chociaż są przestrzenią wymiany doświadczenia pomiędzy uczestnikami.

Uczestnicy siedzą na krzesłach lub poduszkach medytacyjnych w zależności od własnych preferencji i możliwości. Istotną częścią kursu jest codzienna praktyka wykonywana w domu - około 30 - 40 minut każdego dnia.Każdy uczestnik otrzymuje materiały stanowiące wsparcie do kursu

CZEGO JESZCZE SIĘ SPODZIEWAĆ?

Miłej atmosfery i uczenia się w przyjaznych, pełnych życzliwości warunkach. Dobrej herbaty oraz wsparcia ze strony nauczyciela pomiędzy zajęciami jeśli będzie taka potrzeba.:)

CO ZMIENI KURS A CZEGO NIE ZMIENI?

Praktyka uważności nie sprawi, że Twoje emocje, myśli, wyobrażenia, fantazje znikną lub też, że przestaną spotykać Cię przykre sytuacje a stres nigdy więcej Cię nie dopadnie. Uważność nie jest też afirmowaniem rzeczywistości i życzeniowym (pozytywnym) myśleniem a intencją do widzenia i spotykania się z tym co jest, takim jakie jest.

To bycie ze wszystkim co mamy w sobie i tym, co nas spotyka niezależnie od tego, jakie jest. To stopniowe oduczanie się pewnych nawyków w imię tworzenia nowych i zdrowszych, dzięki którym można zyskać więcej równowagi w życiu, a stresujące sytuacje, choć wciąż będą się pojawiać, przestaną być aż tak obciążające i odbierać radość życia.

Jasne widzenie sytuacji i uznawanie tego co się wydarza często jest początkiem zmiany. Daje też przestrzeń na podejmowaie bardziej świadomych decyzji. Dzięki pełniejszemu byciu w chwili obecnej mamy większą świadomość siebie, własnych reakcji oraz potrzeb co pozytywnie przekłada się na to jak funkcjonujemy w różnych sytuacjach życiowych oraz w relacjach z innymi. Do rozpoczęcia takiej własnie przygody serdecznie Cię zapraszam :)

METODA BREATHWORKS

Cechą kursów Breathworks jest to, że choć wyrastają z najbardziej znanego na świecie MBSR są rozbudowane o aspekt budowania i praktykowania życzliwości wobec siebie oraz innych. Ten element jest kluczowy w porgramach Breathworks i stanowi mocne wsparcie do praktyki uważności. Program zawiera również elementy Mindfulness Based Pain Management (zarządzania bólem opartego na uważności) stworzonego przez Vidyamalę Burch, założycielkę Breathworks. Badania kliniczne pokazują wysoką skuteczność kursów w radzeniu sobie ze stresem, bólem oraz chorobą. Zyskały również rekomendację Jon Kabat - Zinna - twórcy porgramu Redukcji Stresu Opartej na Uważności (MBSR) oraz Marka Williamsa (Terapia Poznawcza Oparta Na Uważności - MBCT). Więcej o praktyce uważności w podejściu Breathworks:

http://www.breathworks-mindfulness.org.uk


Zapraszam :)
Monika Wądołowska